tisdag 14 april 2009

Lekparken

Det var så fint väder igår, så jag bestämde på morgonen att vi skulle gå ut, men då lekte T så bra i sitt rum och tiden gick. Först efter lunch fick vi oss ut. Det blev en kort promenad till lekparken vid skogen. Det var första gången vi var där sen de satte upp nytt i somras/höstas, så det var kul. Vi pratade i "telefon" (rör o trattar) och "spelade spel". Lite nya, roliga grejer faktiskt! Sen gick vi över till gungorna och gud så roligt det var då! T skrattade och såg ut som att hon gungade för första gången i sitt liv :) Underbart!

...Fullt lika trevligt var det inte sen, när T för femtioelfte gången trampade fast sig i djupsnön och inte kunde komma lös själv. Jag försökte guida henne ur det, vilket fungerat tidigare, men nu var hon fast. Så jag fick snällt plumsa fram i den meterdjupa snön jag med. Och frågan är om mina låga skor inte innehöll mer snö än fötter.
Behöver jag tillägga att lekparksbesöket var över? :P

Inga kommentarer: