måndag 27 april 2009

Nattpromenad

Tänkte ta en lång, skön promenad.... Men det slutade bara med att jag vart irriterad och förbannad på en riktigt dryg idiot (nej, inte du..). Så det gav inte så mycket.
Gick förbi vår gamla lägenhet, tänkte tillbaka lite. Alltid, direkt efter en flytt, har jag saknat gamla stället lite. Men nu insåg jag något. Det handlar snarare om en "rädsla" för framtiden. Och en saknad av det som var. Jag kan sakna alla gamla vänner från gymnasietiden, festerna, spelnätterna, filmkvällarna. Något jag förknippar med min första lägenhet.
Och sen väntan på T och första tiden där. Joker.

När jag flyttar härifrån är det nog främst L jag kommer tänka på och sakna. Det gör jag fortfarande ändå. Men jag vet att hon har det bra, så jag försöker att inte tänka så mycket.

Ska passa på att lägga mig nu när huvudvärken gått över. Godnatt.

Inga kommentarer: