tisdag 5 juni 2012

Sovmorgon

Har skjutsat Tindra till 4H-gården för en stund sedan. Blev sovmorgon för oss idag. Då de ändå skulle in till stan direkt för att gå på 4H-gården tyckte jag framförallt att det skulle vara onödigt för T att först åka ut till Skelleftehamn med taxi, bara för att vända tillbaka till stan sen. Så jag ringde hennes fröken igår och hörde om jag kunde skjutsa direkt dit istället :) Förutom åkandet hitan och ditan fick vi sova en hel timme längre. Skönt! 2 min innan larmet ringde kom T in till mig och sa "Mamma nu är det dags att vakna!"

Inväntar pappa som ska komma och hjälpa mig lägga klart golvet nu. T var ivrig på att hjälpa till, men så vart det inte. Känner ju att jag måste få det klart, fortast möjligt, för att kunna varva ner lite. Så nu ska vi bara hoppas att golvet räcker!

När det är gjort blir det plugg för hela slanten. Känns riktigt stressigt och vet inte alls om jag kommer hinna allt som jag tänkt. Men har åtminstone beslutat att skippa vilodagen på torsdag. T får vara på fritids då tills hon har fotbollsträning, så jag kan plugga ostört. Så det är onsdagen som kan bli lite knivig. Varför i hela friden skulle de göra nationaldagen röd?! Kommer ihåg då man va liten och gick ut på skolgården, vaktis hissade flaggan och alla sjöng nationalsången...

Men nu kom pappa, så nu blir det golvläggning här!

Inga kommentarer: