söndag 22 juli 2012

Mysfredag

Började med att jobba till 04:00 fredag morgon, så blev att sova ut till 12. Sen iväg och hämta Tindra hos farfars. Blev kaffe och lite surr där innan vi tog oss iväg.
...Och mitt i allt ett samtal från jobbet. Min första tanke var "Nej, idag ska jag inte jobba!" Men det var bara om att byta pass på söndag. Vilket faktiskt passade mig ypperligt, ger lite mer tid med gumman.
På hemvägen stannade vi i Boviken en sväng, ändå på vägen. Hade tagit med badkläder utifall att, men blev bara att doppa tårna. Tindra gick runt i vattnet och lekte med blöt sand, med bara händerna, i brist på hink och spade. Tänk att jag än idag kan förvånas över hennes förmåga att leka själv :) Minns när hon va ca 2 år och satt i bilen och lekte, i brist på leksaker, fick händerna agera "gubbar" :P

Senare drog vi ut till Bersan för glass. Morfar gav oss lite glasspengar när de va här i tisdags, men då hann vi aldrig köpa något. Så tänkte det va lika bra att slå på stort då :P En "liten" glass där motsvarar ungefär 4 vanliga.

Idag har T fått plocka ihop lite kläder till Norgeresan. Känns knasigt att hon åker till pappa nu i hela 2 veckor, inte har hon väl vart här så länge?! :P ...Men det innebär också att om bara 2 veckor drar vi till Norge och min kära syster! Som vi längtat!

Nu är det snart dags att göra natt... Har lite hemmamys-planer för morgondagen... Hemlighetsmakeri :)

1 kommentar:

Madde / Mamma och blivande fröken sa...

Så där är William med, kan leka ensam och hitta på egna "leksaker" och lekar. Många är ju så anti just ensambarn att de inte kan leka själv och allt vad det är. Jag skulle nog vilja påstå att ensambarn leker väldigt bra själva eftersom de måste. Jag har 3 yngre syskon vara 2 av dom med 4 och 5 års mellanrum (från mig), jag hatar än idag att vara ensam. Jag vill ha folk och liv och rörelse runt mig, det tror jag beror på att jag har vuxit upp med de. Medan William inte bryr sig alls över att vara själv. På de viset tror jag ensambarn faktiskt har mer fantasi än syskon eftersom de måste :).