tisdag 13 november 2007

Sjuka unge...

När jag hämtade Tindra på dagis imorse fick jag höra att hon bara klivit upp ur sängen och lagt sig i soffan, utan frukost. Hon ville inte. Hon verkade ändå rätt pigg när jag hämtade, lite gnällig bara, men det hör ju inte till ovanligheterna när vi ska gå "hela vägen" hem. Så vi lämnade hunden hemma, tog med mat och gick till Öppna.
Hon satt i soffan hela tiden där, lekte lite lugnt för sig sälv. Så skulle vi äta, kände innan att hon var lite varm... och varmare blev hon. Åt ingen lunch heller, satt och skakade av kyla! Tur hon dricker bra iaf, 2 glas mjölk +1glas saft. Sen fick hon en flaska saft av M också, som snart är uppdruckenäven den :)
Nu ligger sjuka ungen i min säng och myser under filt +täcke til Dumbo.
Ska skjutsa henne till farfar om några timmar, så får hon vara där till imorn, medans jag är på skolan och sen jobb ett par timmar. Kändes bäst att lämna henne före middagen, så hon inte är heltrött då hon ska dit. Men även bra för min del, så kan jag tokplugga lite. Var ju en hel del att läsa till på torsdag! Ska skumma igenom den boken fort som fan tänkte jag, så jag kanske hinner hela, om än ytligt. Får nog mina egna böcker imorn verkar det som :)

Frågan kvarstår: Klarar flickan av att se hela filmen utan att somna?

Inga kommentarer: