onsdag 12 november 2008

Mobilstrul

Jävla skit. Nu fick jag meddelande om mobilen.
"
Ej inom garanti. display med inre front samt hinge utsatt för åverkan.

KF avser byte av delar ovan.

Kostnaden för att reparera produkten kommer att bli SEK 1095:-.
Vänligen återkom till oss på denna mailadress med ett meddelande om vilket
av följande alternativ du väljer:
1) Reparation till en kostnad av SEK 1095:-
2) Retur till dig utan åtgärd för undersökningsavgiften SEK 400:-
3) Skrotning utan kostnad för dig."

Så ja, eftersom det finns yttre skador på andra delar så får jag inte högtalaren lagad. Vilken var den jag lämnat in den för. Displayen va inget fel på innan. Och nu fick jag höra från en kvinna i butiken att det oftast är så med mobiler, att har de skador så får man inte på garantin. Det vart jag aldrig upplyst om vid inlämnandet. Nu har jag iaf mailat om att få tillbaka den, sen får vi se hur det går. Lät som att de skulle stå för det iaf. Men.
Summan är ju då att jag måste ha en ny mobil. Knappast värt ändå att laga för halva priset av mobilen. Så det går bort.


Nu ska jag köpa lite goda chips för att fullända middagen: tacosrester :D

Inga kommentarer: