fredag 21 november 2008

Städat!

Nu fattas bara att bädda sängen och torka spegeln i hallen. Men det tar jag imorn. Har ju trots allt en hel dag på mig innan någon annan än jag och Tindra ska "se lägenheten". Så jag är nöjd för tillfället.
Sen tänkte jag hålla på detta och fortsätta vara så pedant som jag egentligen är. Faktiskt. Är väl lite för lat ibland bara, blir det för mycket så orkar jag inte ta tag i något. Men nu ska det inte bli mer alltså! Skönt att slippa jul-städa, storstäda innan Tindra fyller år osv... Så långt är målet än så länge.
Att jag är pedant innebär:
          • dammsuga varje-varannan dag
          • plocka grejer varje dag
          • diska minst varje dag
          • städa toan minst varje vecka
          • rengöra handfatet flera gånger/dag
          • rengöra diskbänken varje dag
...och självklart mer också.. Men det där är det hårdast och oftare än annat.

Och J såg att jag städat :) Det värmde!

Inga kommentarer: