söndag 23 november 2008

Stress och idioter...

Nu badar Tindra. Sen har hon önskat att vi ska baka. Så vi får ta och knalla iväg till affären först. Måste ha bakplåtspapper. Men frågan är om vi hinner nu när hon just hoppat i badet, kan bli ett tag där. Blir att baka imorn annars.

Tindra kom hem från Skyltsöndag med farmor och farfar i eftermiddags. Då hade hon fått lite leksaker där, samt ett par nya vinterskor! :) Köpte ju nya förr-förra veckan men de försvann lika fort som jag lämnade henne på dagis?! Helt sjukt! Hon var där i 3h sen var skorna försvunna. Och när pappan hämtade henne var det stövlar hon hade på sig istället. Och att ingen har hört av sig, trots skylten om det på ytterdörren.. Helt ofattbart! Vem stjäl skor från ett stackars barn på förskolan?! Fyfan.
Nu har hon nya iaf, så det var ju bra. Men jag är inte mindre förbannad på ovanstående idiot (vem än det må vara) ändå.

...Och så tänker jag gång, på gång... men kan skorna möjligtvis vara hemma någonstans? Nä. Jag vet ju att hon hade dem på sig. Just för att en fröken där påpekat det dagarna innan.


Sen har jag problem med sista vfu-uppgiften. En extra jag fick. Göra en ordentlig planering. Och jag har inte den blekaste aning om vad jag ska planera, förutom att det bör vara en samling. Men hur? Vad ska den innehålla? Varför? Och hur ska jag kunna sätta upp och utvärdera mål?
Jag är helt körd.

Inga kommentarer: