torsdag 20 november 2008

Städdag

Tindra insåg helt själv, när jag sa att vi skulle få främmande imorn, att hennes rum behövde städas. För att verkligen komma igång med det mutade hon sig själv med en kaka :) Så nu är hon snart klar och redo för belöningen, "kaka" i form av ballerinakex.
Själv är jag nästintill klar med städning av resten av lägenheten nu. Lite smågrejs kvar i sovrummet bara, sen är det mest fint överallt.

Imorn är vi helt lediga, eftersom de har någon slags studiedag på fritids (förskoleklassen är upplagd mån-tor bara). Så vi ska bara vara hemma och softa, handla lite gott och annat nyttigt, kanske baka något... Och sen framåt kvällen få besök då som sagt. Pysselkväll blir det här :) Så jag ska slita fram "filten" jag började med för ett år sedan, som knappt räcker som Barbie-filt ens en gång. Tänkte försöka komma igång bättre med den, så kanske den är klar innan vintern är slut!

Jag är kankse lite knäpp.. Men jag blir helt rörd när Tindra kommer hem från förskolan med flätor i håret. Då någon fröken vart snäll och fixat på henne :) Idag var det en inbakad i luggen, Tindra var inte måttligt imponerad av hur den satt!

Ska snart ta och ringa Berta och fixa klart allting här hemma medans T ser barnprogram.

Inga kommentarer: