lördag 20 juni 2009

Helg

En händelserik och trevlig helg skulle man väl kunna säga.
Igår började vi med brännboll (vilket idag var mycket märkbart i rumpa och lår!), sen blev det grillning och ännu mer dricka. Och ofega som vi var traskade vi över till grannen i rosa turtles-mask :P
Jag och några killar gick över först, och Sofie beordrade visst dem att hålla mig i koppel. "Gå fot!" fick jag höra :P Sen försvann "husse".. Så, det gick väl inte sådär superbra kanske. Men jag klarade mig ju fint själv ändå så.

Sov i stort sett tills det var dags att åka hem igen idag. På hemvägen ringde Johanna och föreslog grillad kyckling till middag :) Så vi hämtade upp Tindra och for och köpte en grill och lite gott. Sen var det ett jäkla sjå att få glöd på grillen. Vi gav upp och grillade kycklingen på lite halvdan glöd, eller väldigt lite glöd snarare. Och när kycklingen var klar gick Johanna ut och såg att grillen glödde för fullt, på riktigt :P Kul.... Men för att inte slösa på glöden slängde jag på lite lax från frysen, så nu har vi gott till lunch imorgon också!

Avslutade sedan grillningen med en rabarber- och hallonpaj. Just det: på grillen :)

2 kommentarer:

Issi sa...

Hur lyckas man med en rabarber och hallonpaj på en grill??Hade verkligen velat se detta!!

malle sa...

Hahah, alltså jag gräddade den ju i ugnen först :) Så den var lite halvfärdig när den las på grillen :)