fredag 10 juli 2009

Myskväll

Såg Mamma Mia med T nu ikväll. Hade trott att hon, liksom syrran ville ha allt översatt, men inte det :) Hon brydde sig inte om att hon knappt förstod och sjöng med i alla sånger som hon lärt sig från Singstar :) Helt okej film iaf, synd bara att jag råkade se slutet med syrran häromdagen.

Nu sover lillan. Men innan dess han hon tjuväta en hel godispåse! Tre godisar hade hon fått lov att äta. Men majskrokarna med vanlijsmak som hon köpte är orörda... Smakade för lite :P (Vilket jag sa redan innan de köptes.)

Nä, nu blir det nog sängen för mig med snart.

4 kommentarer:

Åsa sa...

Hej hej där
Ja filmen är okej. säkerligen ännu bättre om man inte har sett musikalen på riktigt. jag har då sett den både i London o här hemma i Sverige. Tyckte det var en kul grej att se hur olika det kunde vara mellan länderna. O det var de verkligen.

Filmen är okej för mig.
Kan tänka mig att hon sjöng med. Det är verkligen bra musik, något som jag lyssnade på som liten o mimade till hihihi... Kul när musiken lever kvar fast den inte är helt aktuell på viset idag.

Kram kram till dig i regnet.

mammabecka sa...

Du tycker -med andra ord- att människor har mer rätt att nedvärdera en ung mamma än en äldre mamma? Och att människor har mer rätt att lägga sig i en ung mammas privatliv än en äldre mammas privatliv?

Min ålder ska inte spela någon roll. Jag är mamma, jag har känslor och jag förtjänar precis lika mycket respekt som vilken medelålders mamma som helst.

mammabecka sa...

Klart att man kan dra slutsatser, men oavsett så är det väldigt otrevligt att skriva en sådan kommentar. Att jag skulle må dåligt för att jag kastat mig in i en familjesituation som jag aldrig kan lämna, det är fult att skriva så till någon - vad det än gäller.

Undertonen på kommentaren var inte heller särskilt trevlig.

"men lilla vännen" osv. Väldigt nedvärderande. Just i det sammanhanget åtminstone.

Du skrev att du kan förstå lite av den sortens kommentarer, det är därför jag tar upp allt det här.

Om du menar just delen med jobb, utbildning osv. så är jag med, men min spontana tanke när jag läste din kommentar var att du kunde förstå att hon ifrågasatte mitt val av liv på ett så nedlåtande sätt.

Ha det fint!

mammabecka sa...

Hehe okej. Ber om ursäkt för missförståndet! Så galet det kan bli :P

kram