måndag 7 december 2009

Min 5-åring kan läsa!!

Tindra är så duktig. I lördags läste hon sin första bok!! På kvällen fick hon läsa för mig, istället för det omvända ;) Vi lånade "Hundralappen" av min syster, en lättläst bok.
Sen går hon hela tiden och stavar till allt, skyltar, kassar från affären och ibland även allt hon säger :P Det sista kan bli något drygt att lyssna på dock...
Jag tror att den enda bokstaven hon inte lärt sig riktigt än är h. Men det var också det enda hon behövde hjälp med när hon läste boken för mig :)

Började fundera lite nu bara. En gammal "arbetsskada"... Om man läser sig till att skriva, eller skriver sig till att läsa? Jag tror jag gjorde det första. För T blev det nog det andra. Eller? Lite svårt att avgöra...

1 kommentar:

Fejdan sa...

Åh vad kul! Så spännande när de helt plötsligt kan en massa grejor. :)