fredag 6 april 2012

Saknar...

Kämpat med sömnen sen kl. 12 idag, då nya grannen tyckte det var dags att börja renovera. På något vis lyckades jag somna om mellan varven iaf.
Sen blev det One Tree Hill. Gavin DeGraw var med igen. Så när jag gick en prommis efteråt var jag ju tvungen söka rätt på honom på spotify... Blev en liten "nostalgi-tripp" där. Speciellt då jag gick från centrum längs norra strandpromenaden... Minnen.. Saknad... Promenerar sällan just där. Minns egentligen bara en gång. Det var då jag, syrran och Lady gick den vägen bort till pappa. Och då Gavin DeGraw var min (och Lady's) motionsmusik iaf en sommar, så förstärktes det ytterligare. Saknar... Ångest... Tomhet...
Vidare förbi en plats som drog upp fina minnen... Ännu en saknad.
Slutligen, på "hemvägen" passerade jag baksidan av kyrkogården, där M vilar. Henne får jag aldrig sluta sakna. Och om jag tillåter mig själv finns det heller ingen hejd på känslorna. Men jag stoppar mig själv, sätter upp en mur och lämnar saknaden på andra sidan. Bara en, eller ett par gånger varje år, öppnar jag den porten.

2 kommentarer:

Madde / Mamma och blivande fröken sa...

Skönt att promenera en stund. Trots att man som i ditt fall upplever minnen som gör en ledsen.

Pernilla sa...

Hoppas det var lite skönt att få vädra känslorna ändå.

Sv: Skrivit paus på dig. Är ingen fara, inte som att jag har så mycket tid eller motivation till bloggen själv direkt ;)