fredag 27 april 2012

Turkiet och Hemavan

Sitter på bussen hemåt nu då vi fick sluta lite tidigare. Smidigt, för då hinner jag hämta T och ta henne till VC, så slipper hennes pappa också köra dit. Får inte glömma att fråga om tips inför flyget imorgon!

Igår blev det tjejmiddag på Eastern Palace. Var jag som började styra upp, så att jag skulle få hinna träffa alla innan vi drar iväg. Därefter drog vi hem till S för lite tjejsnack osv, följt av en kort promenad i regnet för min del. Blev en förhållandevis tidig kväll, men det är verkligen inte lätt att somna då det låter som att man befinner sig inuti en diskmaskin! Förstår fortfarande inte hur de byggt huset för att få det att låta så. Var iaf skönt att få sova ut hos S ända till 7!! (Hemma hade jag fått stiga upp 5.) ..Tur man har fina vänner och fin far som ställer upp och barnvaktar!

Lite mer catch-up då... Helgen som var spenderades med syster yster med sambo i stugan i Hemavan. Myspys! Mest slappande, film/tv, god mat och smarriga efterrätter... Syrran hade köpt digestivekex åt mig, så på fredagen bakade vi världens godaste paj, som jag tidigare experimenterat fram. På lördagen blev det hemmagjord kiwi- och limesorbet, vilket var lite knivigt utan någon slags mixer. Improvisation med kniv, gaffel, elvisp och vitlökspress!

Blev även lite shopping då vi var där. Kikade lite i alla sportaffärer, men hittade ingenting. Men en ny fönsterlampa blev det från Inredningsbutiken. Har haft samma lampa i rumsfönstret sen jag flyttade hemifrån... För snart 10 år sedan.. Så kul med något nytt :)

...Var lite klurigare att skriva nu när blogger tydligen strukturerat om lite... Signaturen bråkade, men tror jag fann lösningen nu!

1 kommentar:

Madde / Mamma och blivande fröken sa...

Trevligt :) . Är roligt att umgås med folk :)