söndag 2 mars 2008

Barnfri eller barnlös?

Nu känner jag mig mest barnlös... Har dock vart fri och flitig hela långa dagen. Promenerat, sytt, tvättat, diskat och städat. Och pluggat. Eller ja, skrivit in den lilla diskussionen eller vad det nu kallas om senaste seminariet. Duktig är jag iaf. Nu fattas bara att få in all tvätt och få den på rätt plats. Blev tvättstugan nu igen, mattor. (Mattor+snuskig hund=grovtvätt... snuskig hund tänker jag inte definiera mer.)

Saknar min lillgumma ju. Vet inte när jag får hem henne igen heller, blir tisdag eller onsdag iaf. Imorn jobbar jag ju. Ledig tisdag, men med stor risk att jag behöver plugga det jag inte hann imorgon då. Så det lutar nog mot onsdag. Sen måste ju den lilla ha något att säga till om själv också och får hon bestämma är hon nog kvar minst till på onsdag. Hur ska jag klara mig ensam så länge? Hur ska jag och Lady klara oss ensamma så länge?
Inte nog med det. Kommer hon hem onsdag får jag rå om henne en hel dag. En hel dag. Innan hon ska vidare till pappan. Tomt.

Har sytt med S iaf. För första gången. Ever. På min alldeles egna symaskin! Mamma hade en över nere i tvättstugan, så när jag bad att få låna hennes sa hon att jag även kunde ta den andra för att se om den funkade. Och det gjorde den ju! Hon måste nog bara ha haft otur när hon skulle sy på den sist. Var lite strul i början, men sen gick det fint... Om man bortser från 3 avbrutna symaskinsnålar... Sen vägrade den samarbeta med mitt sladdriga linne som jag tänkte sy, men det löste jag :) Har nu linnet, nästintill klart. Hur jag ska gå tillväga med nästkommande projekt (plural) är dock mer oklart.

Inga kommentarer: