tisdag 23 september 2008

Fina unge!

Hon samlar på sig konstiga ord, som hon inte förstår.. för att sedan förhöra mamman..
Mamma vet ju alltid bäst. Såklart. Speciellt när mamman i fråga är jag ;)
...eller, hur var det nu?
Dagens ord var: svartsjuk, nyfiken och skruv. Efter att jag förklarat svartsjuk frågade jag om hon trodde att hon själv skulle bli svartsjuk om hon skulle få en lillasyster eller lillebror. (Helt hypotetiskt alltså, så inte någon blir skrämd här va... Här blir inga barn gjorda. Men jag måste skriva ner det för hon är ju sååå himla söt min lilla unge!)
"Neeej, det skulle jag inte bli! För sen när den blir stor så kan ju jag kramas med den med!"
Inte en konkurrent alltså... utan någon till för Henne att gosa med också. Smart tjej :)

Idag har jag läst och läst.. tills jag trodde jag skulle somna, flera gånger om. Och det gjorde jag, en gång. Läste en timme, sov en och läste sedan flera timmar till. Tur det finns kaffe!
Jag känner mig duktig iaf :)
Så duktig att jag förtjänar en god paj till One tree hill, eller How I met your mother... eller båda dera.. :) Päron eller hallon, det är frågan det. Blanda?

Inga kommentarer: