måndag 20 oktober 2008

Mördarveckan...

Tack för den kommentaren, Malin! :)
Nu ska vi se.. pappa tycker jag är klok om jag gör det (hoppar av, byter till jurist.. så småningom), mamma är lite skeptisk. S är väl lite mitemellan, men kom fram till att jag är inte helt gjord för att jobba med barn.. Så, jag vet inte. J är för också...

Jurist är ju en dröm jag haft i 18 år, så Vill vill jag ju. Men kan jag?

Praktiken började idag. Jag hann vara där en knapp timme innan jag var tvungen åka på jobbet, ingen annan kunde så... Handledaren sa inte så mycket om det, men det var ju taskigt att det skulle råka bli så just första dagen. Blir lite längre dag imorn till 15.30 ca sa vi. Har ju endel att ta igen då jag missade en dag...

Pappa har beställt nya vinterdäck också, ett var helpaj. Pumpades och det bara pöööös ut luft, genom ett stoort jack i sidan! De andra är väl ungefär lagom mönstrade och sådär för att räknas som sommardäck, inte fan hjälper de över de tunna "is"lagret som ligger på vägen ibland nu. Imorse var jag seriöst rädd att glida av vägen en gång. Så jag hoppas innerligt att de där däcken pallrar sig hitåt fort!

Imorn blir det praktik 8-15.30 då, jobb 16-22.30. Lång, tung dag med andra ord. Sen samma lika på onsdag med.
(Igår jobbade jag förresten 10:30 till 22:15 (schemalagd till 22:30), något trött mot slutet.)

3 kommentarer:

Anonym sa...

är det jurist som gäller nu?sen när??blir nog bra iofs...ska du flytta då lr?issi

malle sa...

Jo.. eller jag vet inte ;) Har ju funderat på det rätt länge faktiskt. Blir att pendla till Umeå isf.

Anonym sa...

Bara du bestämmer dig tror jag att det kommer att gå bra...det är inte fel att byta, säger jag som aldrig kan bestämma mig, men provar man inte kan man inte veta hur det känns .kram issi