lördag 18 oktober 2008

När jag blir stor....

Jag velar. Och har nu sökt Juridisk översiktskurs både på Ltu och Umu.
För säkerhets skull, och för att jag inte vet riktigt var jag vill läsa.

Känns som att jag kväver mig själv med lärarutbildningen... Jag vill, och kan bli så mycket mer...
Och ja, det känns faktiskt som att det inte går att läsa vidare något speciellt på den här utbildningen heller. Säger jag som har en mamma som läst till/inom lärare i en herrans massa år... Men det är på gymnasienivå, så där finns ju såklart mer alternativ.

Som det känns nu så... Jag vet inte att jag vill jobba på förskola/förskoleklass i flera år. Jag vet inte att jag inte vill det heller. Men jag känner mig för osäker. Och är det rätt så tror jag det skulle kännas mer bra. Det gör det inte så.

Juridik är det jag funderar på närmast. Känns lite som en ouppnåelig dröm förvisso. Men varför inte? Så dum är jag inte ändå ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Satsa! Nej, du är verkligen inte dum, du fixar det om du bara vill :)

Ang "J"s julklapp så säger jag bara: tummen upp!