torsdag 21 maj 2009

Cykelträning

Tindra har äntligen tränat på att cykla lite. Det går trögt när hon inte själv vill försöka... Lite feg är hon allt. Men hon förvånade mig idag när jag mötte upp dem på lekparken och T satt på linbanan! Lite imponerad att hon vågade :)
Hon ville iaf inte cykla när jag frågade, men med moster Alice's inbjudan gick hon med på det :)

Har bakat en rabarberpaj idag, första gången på... Ja jag vet inte hur länge. Äpplen är mer min grej, så jag hoppas den blir lika god som vanligt ;)
Men innan dess blir det mammas tandorikyckling.

1 kommentar:

Åsa sa...

Mmmm... rabarberpaj är ju underbart gott. Det är verkligen så speciellt som förknippas med både vår o sommar för mig. Det är liksom något som ska ätas då o inte andra tider på året.

Ja när man lärde sig att cykla, det kommer jag ihåg. Var ju ett evigt gnatande innan man kunde de alltså. Många skrubb sår som förvisso hör till. Kan tänka mig att det är något magiskt när moster frågar, så är det även för mig när jag är o besöker min syster.

Nu är det dags för en sen lunch här. Ska sen över till gamla lägenheten o röja. Bra när man är extra ledig så här. Kram