lördag 12 januari 2008

Inspiration...

Skriver nu ett inlägg som jag länge tänkt, men glömt.
Fick inspiration av onkeltuca
Angående söndersprängda 16-åringar, jag kan inte annat än hålla med ovanstående.
Såg förstasidan i tidningen nån dag efter nyår, nån "stackars 16-åring som dött pga fyrverkerierna". "Oj, så hemskt!" var första tanken. Tills jag slog upp tidningen och fick läsa om idioten. Stod om 2-3 andra killar där också, alla lika jävla korkade. Raketen eller vad det nu var, hade inte skjutit iväg som den skulle, så killarna (vid separata tillfällen) hade gått fram. Om jag var en raket skulle jag också smälla upp i ansiktet på sånna korkade killar! :P
Jag fattar det inte. Första killen, i världshistorien, som gör så kan man väl förstå att han kanske inte visste bättre. Men när det står samma sak i tidningarna, varenda år, kan man inte lägga ihop 1 och 1 då?
Man får försöka se det positiva också. Dessa killar kommer inte få nå stackars barn som blir skadade.

Inga kommentarer: