lördag 5 januari 2008

Gott Nytt År!

Upptäckte att jag ligger lite efter här. Var ett tag sen jag skrev.
Nyår firades i Umeå. Åt lunch först med S, M och lilla F, som är nästan jämnårig med Tindra. Så ungarna hade kul också :)
Efter de åkt var det dags att sova lite, men det ville inte Tindra. Så hon och jag låg och tjafsade om det i 1,5-2 timmar ungefär medans S sov. Tindra var rätt pigg ändå, så hon kanke skulle klara det, tänkte jag.
Gjorde middag, som ratades av ungen, som hellre ville ha räkor igen! :P
Sen bänkade vi oss framför tv'n med Madagaskar, chips, godis och Cola.
Vid 22 började Tindra somna, när hon hörde att jag påpekade det sa hon irriterat "Jag försöker sova!". Några minuter senare kunde jag konstatera att hon sov. Sa det till S och funderade lite om vi skulle hålla henne vaken, eller väcka henne närmare 12-slaget. Hade ju lovat henne att få vara med och skåla. "Nej, du får inte väcka mig!" ryter hon till och fortsätter sova. Sötunge!
Sen blev det livat då jag flyttade henne längre in på sängen, jäklar vad hon babblade. "Sluta med mig mamma! Låt mig va! Jag ska gå!" :P
Hon sov till 9 ungefär dagen efter. Skönt :) Vi hade ju vart uppe (jag sängliggandes iofs och S i soffan) och sett film sen med.
Vid 11 begav vi oss mot andra sidan stan, hälsade på Tindras farbror i nya lägenheten. Superfin var den! Sen vidare till mormor och morfar en sväng, där lunchen var färdig precis när vi kom. Vi var inte hungriga alls, men fick ner lite iaf.
Full rulle för Tindragumman som vart skjutsad till farmor och farfar sen på middag, med halva släkten där också.

Seg dag idag. Ska snart iväg och handla. Tror det blir en sväng på BH för att inhandla present till M. Har ingen aning vad vi ska hitta på.

Inga kommentarer: