måndag 14 januari 2008

Ord från en 14-årig flicka..

...som då alltså är jag.
Hittade en gammal dagbok. Ja en slags dabok iaf. Fick den av fritidsledaren på Ungdomsgården då vi gick en tjejgrupp, med syfte att skriva in något positivt och något negativt för varje dag. Stod lie kul där kan jag meddela. Intressant läsning.
"Onsdag 25/11-98 Negativt: Missade vilken låt som blev 1:a i Voxpop."
Haha, vilken fruktansvärd miss! Nu får jag ju aldrig veta vem som vann den dagen.
"Lördag 28/11-98 Negativt: S kletade T's tuggummi på mina byxor"
Med tanke på formuleringen var det nog med vett och vilja, men varför har jag ingen aning om.
"Söndag 29/11-98 Positivt: Pratade med E, speciellt mycket om X."
Jag vet inte vem E är och kan för mitt liv inte komma på det heller, jag kände inte så många då, så urvalet är inte stort (och E skrev jag enbart nu för att inte skriva hela namnet, så det har jag). Och vem X är har jag ännu mindre aning om. Vem gillade jag i 9:an?
"Onsdag 2/1298 Negativt: E (en annan E) har allvarliga problem, som hon låter gå ut över mig.
D 'skämtade' om det, sa att han skulle göra en serie om det. (dock inte så farligt)"
Situationen är väl mest lagd på is nu. Och jag känner mig faktiskt hedrad att D ville göra MIG till en tv-serie. Inte för att det någonsin kommer hända, men det är ju tanken som räknas!
"Måndag 7/12 Negativt: Brände upp lite av ögonfransarna på vänstra ögat."
Behöver jag säga att jag aldrig någonsin eldat sedan dess? :P
"Tisdag 8/12-98 Positivt: Fick beröm för väggen längst ner i korridoren (målade om där)."
Ja det gjorde vi ja, målade om "mys"-delen av korridoren i skolan.
"Tisdag 8/12-98 Negativt: UG(Ungdomsgården) hade slut grönt (Alien) och rött (hjärtan). Det fick bli rosa hjärtan istället. (Sen kommer det upp vinröda gardiner där.) Alien blev isblå."
Det där har jag inget minne av!

Inga kommentarer: