måndag 3 augusti 2009

Yran forts.

På fredagen åkte jag ner till Johanna en väldigt snabb sväng. Upptäckte att klockan redan var över 19 när jag väl hittat dit :P Och sen skulle Veronica Maggio spela inne i stan 20. Så det blev en väldigt snabb visit! Men det fick jag ta igen sen på lördagen då jag hade lite mer tid över, åkte ner igen då. Blev bjuden på grillat och potatisgratäng :) Gott! Sen fick jag sällskap ner på stan igen och vi for runt och såg alla möjliga artister. Alla krockade med varann, så därför blev det någon låt av varje. Förutom Lena och Orup, samt Amy MacDonald som vi såg hela :)

Såg inte mycket av S och gänget som jag var där med första dagarna på lördagkvällen. Lite trist, men men. De var himla trevliga allihopa och fick en verkligen att känna sig välkommen och vara som en i gänget :) Så det var inte alls så tokigt att åka dit själv från början!

Hittade även lite roligt folk på campingen. Gick runt, runt några varv där och minglade lite, drack öl och hittade en stol som vi behövde :P Aja, det var inte mitt initiativ så...

Efter andra natten fick jag nog av att sova i tält. Det hade dessutom läkt in vatten efter att halva tältet blåst ner. Plus att det läkte in genom golvet... Sen hörde jag mina nya bekanta i tältet brevid sitta uppe och surra och dricka öl hela natten och hela morgonen, så jag vaknade en gång i timmen ungefär. Och så vart det fortfarande sjukt varmt, trots snagg... Efter lite överläggning med J tog jag in på hotell. La mig och sov direkt jag kom in :) Så skönt det var att få sova i en riktig säng! Sov ut så länge jag kunde morgonen efter också, med en liten frukostpaus däremellan.

Sen på lördagkväll efter att vi sett allt vi ville gick jag och Johanna tillbaka till bilen för att köra hela, långa vägen hem till stan. Vi tog oss ut ur garaget på hotellet, sen var det stopp. Där stod två skåpbilar och en gubbe kom fram och förklarade att de flyttar dem inte förrän Lady Gaga spelat färdigt. Det var klockan 00:10. Lady Gaga skulle börja spela kl 01.00. Förklarade att vi skulle köra 46 mil, men det brydde sig inte gubben om heller. Jag antar att någon annan pratade vett med honom så att de backade undan så vi fick oss ut rätt fort ändå. Just som jag var på väg att gå in på hotellet och berätta om det för dem. Knappast uppskattat att någon står på deras parkering och hindrar gäster från att åka.

Väl ute ur stan började bensinlampan lysa. Efter någon mil utan mack svängde vi av mot en by där Johanna var så säker på att det skulle finnas.... Men nä. Hon hade läst fel på skylten och trodde det var en annan by :P Hittade ett hus där folk var vaken... Med varningsskyltar osv. Men vi tog mod till oss och knackade på ändå. Ut kom en stor, snaggad karl -som trots skyltarna var väldigt trevlig och förklarade vägen till närmaste mack :) Och vi tog oss dit.

Sen blev det ett långt letande efter en kopp kaffe. Sista stället i Strömsund stängde precis när vi kom dit. Sen var allt stängt, ända fram till Lycksele. Där blev det lite lätt frukost.
Och hela vägen dit hade vi sällskap av en mystisk, blå audi. Började med att vi passerade då den stod i en p-ficka längs vägen. Några mil senare passerade den oss då stod i en :P Han tutade lite lätt och väntade sedan in oss, så att vi hann ikapp :P Men nästa gång vi stannade försvann han. Vi har fortfarande ingen aning om vem det var, om det var någon vi kände eller inte... Hann ju inte se regplåten heller så vi kunde kolla upp.

Strax innan 7 på söndag morgon rullade vi in i stan, äntligen. Så skönt att komma hem. Lämnade av Johanna och all min packning, sen över till J och sova :) Men inte kändes det att man sovit när vi vaknade sen vid 16. Tröttsamt att vara uppe så länge och dessutom köra bil.

Nu är Tindra här och "hälsar på" till imorgon. Hon har ju tre pappaveckor nu. Så lite var jag allt tvungen att låna hem henne! Ska ta upp henne ur badet nu och lägga isäng henne så hon orkar med Nimby's imorgon med pappa.


Inga kommentarer: