fredag 18 september 2009

Fredag

Fick jobba över en timme idag. Massor att göra :/
Försökte öva upp tyskan lite då det kom in ett gäng tyska karlar. En av dem börjar med att säga "Sprechen Sie Deutsch?" men jag hann inte svara före han la till "Nä, jag skoja bara. Jag pratar svenska."
När jag tog betalt förklarade jag på min rostiga tyska vad allt skulle kosta. Och karlarna svarar på engelska :P
...Så mycket för den tyskan..

Var en grej jag tänkt skriva om några dagar med... Vad tycker man om en som sitter, tydligt ointresserad och mer eller mindre försöker sova under ett seminarium?
Ja, det har hänt. Tänker inte gå in på mer detaljer för att inte hänga ut någon. Men tom jag känner mig lite "kränkt". Inte riktigt rätt ord dock.
Under en föreläsning har jag mer förståelse för om det händer, för det är verkligen tröttsamt att bara sitta och lyssna på samma människa i timmar.

Nu ska jag se om jag får i mig mer vin. Det var inte alls så gott som dom sa :(

Inga kommentarer: