fredag 23 oktober 2009

Helg.

Blev att hälsa på mor och småsystrarna även denna helg. Idol ikväll, imorgon Körslaget. Men innan dess måste vi bege oss ner på affären och bl.a. införskaffa Juleskum. T försökte verkligen lyckas få med det när vi var på affären igår. Smög fram o tillbaka med en stor burk :P
...Och jag vart lite småsugen ändå att prova årets glögg! Passar ju finfint om ungarna ska äta julgodis!

Till något mindre trevligt. Jag har ett 3-minuters tal. 3 min alltså, inte 2,5 eller 3,2 eller något annat -3 min ska det vara. På måndag ska det hållas. Och jag har inte den blekaste aning om vad jag ska prata om! Än mindre om hur jag ska lyckas hålla låda i exakt 3 min. Jag pratar alltid fortare än jag tror... Men tar jag med ett 5-minuters tal så kanske jag inte håller exakt 3 min ändå.. kanske blir 2,5 lik förbannat..... Vilket dilemma!
Men ska väl börja med att komma på ett ämne iaf. Imorgon kanske.

Ska dessutom gå igenom förråden här ute lite då, vilket kändes betydligt roligare. Kaffebryggare och vattenkokare ska jag låna av syster till studentrummet :) Och så tänkte jag se efter T's bäbiskläder så lillan kan låna därifrån med... Och skor till T om det finns... Och... ja. Lite allt möjligt.

Inga kommentarer: