fredag 7 maj 2010

Fixat!

Idag blev en riktig fixardag. Var på jobbet och lämnade in mina semestertider, för de två små resorna :) Så i övrigt kan jag jobba när som helst, sa jag. Räknar ändå med att få lite dagar ledigt här och var.

Sen har jag även fixat och grubblat lite mer på ikväll. Middag och sådär. Men nu har jag bestämt mig! Och jag tänker inte avslöja vart vi ska :) Dags att bjuda igen lite bara, tycker jag. Är ju oftast J som bjudit mig, eftersom jag är fattigare. Lät kanske som en dejt innan, men så är det ju inte!

Fick papper om inkomst för barnomsorgen (gratis här under en viss inkomst), som skulle in idag, galet! Men jag hade ändå tänkt gå dit så. Fick iaf veta att T får behålla platsen på förskolan, som är en ob-förskola, även efter hon börjat i förskoleklass och fritids. Ett problem mindre :) Kvarstår gör dock problemet med skjuts däremellan. Får väl se hur det går, rektorn skulle höra av sig.

Och nu precis ringde vaktmästaren och sa att de kommer och fixar mitt läckande tak till veckan. De gjorde ett slarvfel med "utbyggnaden" av huset, där hallen är, så i skarven mellan huset och utbyggnaden läker det in vatten/snö. Så tapeten hela vägen ner till dörrposten där är skadad. Så utvändigt ska det lagas, nytt innertak och kanske nya tapeter. Jag hoppas på det iaf! Måste ju tapetseras om där nu i vilket fall som.

Inga kommentarer: