tisdag 1 mars 2011

Let's talk about sex...

Seriöst, vissa har ju verkligen ingen farstu. Sitter en kille några säten bak (är på bussen) och surrar i telefon. För ett tag sen får han höra att han inte tänker innan han säger något. (Han upprepade det den andre sa alltså.) Någon minut senare så frågar han: "Vart det nåt stick i pälsen då?" Vad fan?! Någon borde upplysa honom om att det sitter ett 20-tal andra här som hör allt vad han säger.

För övrigt är det grymt irriterande med folk som måste tas om hand hela bussresan igenom. Nu sitter han i 5:e eller 6:e samtalet och vi har åkt 20-30 minuter bara. Har inte folk jobb? Jag gav upp sovförsöket iaf. Hopplöst när jag inte har musik med mig. Mobilen blev knäpp förra veckan, raderade alla sms och tydligen även all musik.

Ska åka och handla lite när jag hämtar T om ett tag. Sen blir det hem och skruva mera! Första byrån är klar nu :) En kvar alltså. Sen kommer pappa förbi och hjälper mig få upp hyllan i badrummet. Ska kika om det går vända den upp och ner, kändes bara drygt att ha en glashylla överst. Då får man ju torka varje dag om den ska va dammfri.
Hittade en bandit hemma, så fattas bara att få upp allt nu. Var lite kul när jag sa det till pappa på telefon igår, T hörde ju.. Och vred hela ansiktet i en riktigt förskräckt min (tillgjord alltså). "Har vi en bandit i badrummet?! Men då måste vi ju ringa polisen!" Synd att jag inte hade kameran i närheten, för den minen var verkligen så sjukt rolig! Ska höra med henne om hon kan få till den igen :)

Inga kommentarer: