söndag 20 november 2011

Lussebullar & pepparkakor

Fick för mig att baka ikväll. Inte lite heller. Började enkelt med jordnötskakor, lätta och snabba att göra. Och naturligt glutenfria!
Sen blev det lussebullar, som jag vart sugen att göra länge nu, men aldrig orkat. Vet inte om jag orkade ikväll heller. Men jag tog mig ork :P Och när jag ändå var igång.. I väntan på jäsningen tyckte jag att det var lika bra att slänga ihop en pepparkaksdeg med. Finns ju inte att köpa glutenfri, inte här iaf. Så jag har hela tiden vart inställd på att göra egen. Var inte så svårt det heller, bara att vänta och se imorgon hur det går att baka ut.
Receptet på glutenfria pepparkakor hittade jag här!
Degen var god iaf :)
Smakade en lussebulle med, god och saftig! Jag var lite fundersam kring degen först, då det snarare var smet. Men den gick bra att forma med lite mjölad hand bara. Kändes väldigt fluffig då den jäst klart. Har ingen länk direkt till receptet, men hittade det på glutenfria bloggen som är länkad i högerspalt :)

Inga kommentarer: