tisdag 6 december 2011

Åka buss?

Alltså, det finns väl ändå vissa oskrivna regler när man åker buss... Eller kanske finns de skrivna någerst med? Vad vet jag :P
  • snörvla inte -det är så sjukt irriterande, är man förkyld tar man med papper!
  • harkla inte i 2 timmar -hosta ordentligt, så stör du betydligt mindre!
  • snarka inte -vet du med dig att du snarkar, så håll dig för guds skull vaken! Det är irriterande för familjen när du snarkar hemma i soffan, då är det knappast mindre irriterande för dina medresenärer när du snarkar i bussen!
  • vissla inte -need I say more?
Idiot nr 1 och nr 3 sitter på bussen just nu. Jag fattar inte hur folk tänker? Jag ser alltid till att ha papper på mig när jag åker buss. För även om man inte är förkyld kan det rinna lite när man står ute och väntar på bussen t.ex. Och jag skulle skämmas ihjäl om jag satt på bussen och snarkade! Om jag nån gång i livet börjar snarka så hoppas jag verkligen att någon upplyser mig om det.
Idiot nr 4 satt på bussen häromdagen tillsammans med sin mor (? tror jag). Personen i fråga var inte något småbarn. Och i vilket fall så om ungen är så dum så får väl mamman (eller vad hon nu var) tillrättavisa denne?!

Inga kommentarer: