torsdag 29 december 2011

Jul osv

Har inte hunnit/orkat skriva något om julen som jag hade tänkt. Det var pappans jul i år, så ingen Tindra hemma. Syrran och hennes sambo var här och spelade bingolotto kvällen innan. Samt att vi monterade upp Tindras nya säng :) Den kändes väldigt ranglig! Konstigt tycker jag, då det var en Ikea, i stort sett helt ny också. Men men. Vi löste det genom att pappa fick skruva fast den i väggen på ett par ställen, så nu står den stadigt!

På julafton hade vi bjudit hit pappa på frukost. Syrran hade sovit över, så kom pappa hit vid 10. Åt frukost, drack kaffe och åt lite pepparkakor och sedan julklappsöppning. När de sen for, så åkte jag vidare ner till mamma. Mormor och morfar kom på eftermiddagen och det är standard att dricka glögg som "välkomstdrink". I år serverades den med pepparkakor och mögelost! Crazy Bakers' pepparkakor är inte så goda alls tycker jag, men de funkar fint med en god ost på :)

Blev julfirande igen på juldagen då Tindra, syrran och hennes sambo kom ner också. Julbord, julklappsutdelning och en ny ris á la malta :)
Jag är helnöjd med alla julklappar. Förstår inte, som jag läste på Norran, att folk börjat lägga ut julklappar till försäljning redan på juldagen. Har de ingen kommunikation eller förståelse i familjen? :P Här är det önskelistor via e-mail som gäller. Jag fick handskar, presentkort så jag kan köpa träningskläder, pengar, handväska (precis enligt mina väldigt diffusa önskemål), kläder, smyckeskrin... Hehe, fick båda två som jag hade önskat mig. Liten miss i kommunikationen där faktiskt, men det vart bra ändå. När jag "möblerade om" bland smyckena så insåg jag att jag faktiskt behöver båda två!
Tindra har även hon bara fått sånt hon vill ha och behöver. Lite kläder, pyjamasar, handskar och skor... kanske lite tråkigt, men sånt hon behöver! Och sen sängen och en massa leksaker och pysselgrejer med.

Av T fick jag två biopresentkort. Hennes egen idé då hon hade fått dem när hon sålde jultidningar hos sin pappa. Så de ska vi använda idag och se Alvin & gänget 3 :) Blir att fara på affären nu först och handla lite gott!

2 kommentarer:

Pernilla sa...

Låter som en mysig jul! :)

Vad kul att du är med. Spelar inte så stor roll egentligen vad du vill gå ned har mest delat upp det så för att man ska få ett hum om vilka mål man har om man är lite osäker. Och för att alla som till ska kunna va med såklart! Mer info kommer snart!

Pernilla sa...

Sv: vad härligt att hitta folk som är lite som man själv. Förbud bara triggar mig istället. I alla fall totalförbud. Någon enstaka grej kan ja väl klara men ja, du förstår vad jag menar ;-)