söndag 1 januari 2012

Nytt år!

Mycket trevligt firande igår. Började med middag på Eastern Palace. Riktigt härligt att för första gången kunna äta där och faktiskt inte må skit direkt efter! Varenda gång jag och S ätit där tidigare, så har vi kommit hem till henne och jag har mått så sjukt dåligt. Ond och dålig mage :/ Men inte igår! Första gången jag åt där sen jag fick diagnosen glutenintolerans alltså. Så var väldigt noga med vad jag åt. Undvek några kycklingbitar som jag var lite osäker på. Svårt att fråga personalen där då nästan ingen pratar svenska och knappt engelska ens.
Sen drog vi vidare till Böleäng och hade det bara bra :) Gick ut vid 12-slaget och smällde lite. Sen tror jag vi surrade bort slaget och skålade en halv minut för sent :P

Det nya året började fint också. Vaknade vid 12 och packade ihop, åt frukost och tog det lugnt ett tag. Sen blev det bakispizza på stan. Kebab och salladsbuffé för min del, då det inte finns glutenfri pizza där. Men det var gott det med! Många underhållande samtalsämnen, minst sagt!

Gick iväg rätt tidigt för att ta mig till bussen. Och när väl bussen kom sprang jag på en kusin jag inte träffat sen i våras någon gång :) Mycket trevligt! Så blev ingen sömn på bussen, mest surr :)

Imorgon ska jag ta tag i tentaplugget på riktigt. Skrev ut det sista idag, alla föreläsningar. Ska slänga in dem i pärmen med, men mer än så blir det inte gjort idag! Imorgon blir det att börja (fortsätta) läsa. En halv bok kvar, sen borde jag nog plöja igenom pärmen en sväng med.

1 kommentar:

Pernilla sa...

Gott nytt! Låter som ett härligt firande. Finns lite update om utmaningen nu. I princip det samma bara lite förtydligande. Imorrn kommer dock länkar till alla andra. :-)