tisdag 10 januari 2012

Förlossningsberättelse.. 8 år senare

"Took a trip down memory lane.." går det ens säga på svenska utan att låta totalt "cheesy"? Nåja, jag hade väldiga problem att somna igår kväll. Låg och tänkte på allt möjligt. Bland annat insåg jag att det bara är några veckor tills min lilla unge fyller 8 år! 8 år! Helt otroligt. Man känner sig ruskigt gammal då man inser att det var 8 år sedan man klämde ut en unge. Sen hur tiden ändå tycks stå still på något vis, helt ofattbart. Minns så väl den där oroliga natten. Dels höll jag mig vaken sent eftersom hon var beräknad dagen innan. Ville ge henne en chans liksom :P Sen vaknade jag vid 6-tiden på morgonen (nån gång innan med, men låg kvar och försökte). Ringde mamma och moster för att fråga om råd. Sen efter 8 någon gång åkte vi in. Fick skjuts av "svärmor". En lite jobbig bilresa, även av skäl jag inte skriver ut här. Där tar de väldigt tydliga minnena slut. Minns att vi vart runtslussade en eller ett par gånger innan vi fick ett rum. Värkarna var inte nog täta. Efter ett tag fick vi börja efterlysa narkosläkaren. Vart stucken både en och två gånger innan det blev rätt, säkert fler.. minns inte hur många.
Sen minns jag egentligen bara några saker. Jag blev galet förbannad på barnmorskan som sa åt mig att inte krysta. Fan vad jag skällde på henne! (Pröva hålla inne skiten när du har diarré liksom, då kan alla förstå.) Och det tog lång tid. Minns bara att läkaren frågade något om sugklocka. Jag sa ja, självklart! Alternativet hade varit att krysta minst 2h till. Sen såg jag bara någon stor klump. Ja, Tindra är alltså född med hjälp av sugklocka och jag vet fortfarande inte hur en sån ser ut. Och jag är lyckligt ovetandes kan jag säga! När hon väl var ute frågade mamma (som också var med) om hon skulle kolla könet, "Det blev en Tindra!"
Efter allt var klart frågade jag när barnmorskan skulle sy igen mig. Hon hade fått klippa lite för att det inte skulle spricka. Men då jag frågade var hon just klar. Så bortdomnad var jag att jag inte ens kände nålen alls :)

That's it. Vill någon läsa hela historien då minnet var tydligare så ska den finnas någonstans här den med :)

2 kommentarer:

MAMMA SOM KÄMPAR FÖR LIVET sa...

Såg du är med i utmaningen hos Pernilla! Hejja dej!

MAMMA SOM KÄMPAR FÖR LIVET sa...

Japp de e jag! :) Ja visst gör den :D Spännande coh KUL :D