torsdag 12 januari 2012

Tentaångest

Försöker plugga men ni ser ju hur det går med det. Ja, jag sitter ju här, så inte så mycket framåt med andra ord. Man blir inte direkt peppad av att känna sig helt vilsen i uppgifterna. Sitter och jobbar med Skatterätt för tillfället. Inte mitt bästa ämne, på något sätt alls. En massa tabeller och skit att hålla reda på. Och hur ska man veta att man ska ha dem och hitta dem?
Jag gör iaf det jag kan. Det vill säga, jag läser uppgiften. Skriver ett par ord, sedan kollar jag med facit och försöker banka in allt som står där i mitt lilla huvud.
....Alla sätt är bra... eller?

Hann knappt börja iaf innan jag fick ta en paus för att åka in på Kommunen. Hade verkligen tur med det kan jag säga! Glömde skicka papper för resebidrag i december/tidigare under hösten. Så igår skrev jag ut och fyllde i det. Ringde idag, då utbetalning normalt sker i december och fick till svar att om jag kommer med papperna idag så får jag pengarna. Senare än idag? Ja, då hade jag fått vänta till i juni. Skööönt! Är ändå en del pengar och då jag nu ska betala rep på bilen som gick på en nätt liten summa, samt renoveringen av hallen, där iofs det mesta är inköpt.. Men funderar på att även lägga nytt golv...

Nä nu ska jag fortsätta banka in lite skatterätt!

1 kommentar:

Madde / Mamma och blivande fröken sa...

Ja tentor är ju inte roligt direkt :(