söndag 19 februari 2012

Inspirerad

Igår tog jag en lång promenad. Skönt att bara gå själv med musik i öronen ibland. Gick och tänkte en hel del. Det "lustiga" var väl att jag tänkte i en loop i ca 40 minuter innan jag äntligen tog mig ur och tänkte till på riktigt. Riktigt befriande känsla när det släpper, slår en som så självklart att man borde fattat det från början.
Konstigt att det som nu tycks så självklart inte gått upp för mig under flera år. Kanske har jag aldrig behövt tänka om tidigare. Antagligen det i kombination med att jag aldrig tagit mig tiden, stannat upp, kopplat av och tänkt.

Ikväll påminde jag mig själv om varför gitarren var ett sådant bra köp. I tonåren skrev jag mycket själv. Minns inte när jag sist skrev på det viset, men det var då säkert närmare 10 år sedan sist. Ikväll slog inspirationen till mig och jag var rent tvungen att plocka fram gitarren för att rensa ut lite ur huvudet.
...Och så började jag tänka på hur vi för en ännu massa fler år sedan gick någon skrivarkurs tror jag... Och deltog i en tävling med egenhändigt komponerade låtar.... :) Ska ha dem kvar någonstans med, vore kul att se. Hur man skrev då motför nu...

Inga kommentarer: