onsdag 1 februari 2012

Seg dag...

Håller mig sysselsatt för att inte somna. Föreläsning 8-12 idag, en timme kvar, woho! Gillar läraren dock, vart en del "fräckisar" igår på seminariet.

Kom på att kika Stadiums hemsida efter one-piece till ungarna, som skulle komma in i veckan. Idag fanns de! Så ska ringa dit i nästa paus och lägga undan, annars lär de väl ta slut innan jag hinner till stan, med vår tur :P Bara svänga förbi fritids och hämta T och sen ner på stan då.

Sen blir det hem och slipa klart sista vändan hemma. Är en liten snutt över en dörr som nog kanske behöver fläckspacklas med. Men i övrigt lär det vara klart. Pratade med S igår om hur petig jag är, hur noga är man när man tapetserar ovanpå gamla tapeterna? tyckte jag... Inte så noga, nej. Mina väggar nu är lena som en babyrumpa, så det duger nog mer än väl!

Ikväll får jag nog börja städa, kanske baka också. T ville ha Almondy-tårta, så det var ju enkelt. Sen ville hon ha mockarutor, som jag inte kan baka, så det beställde vi med hennes mormor :) Men chokladsnitt ska jag ge mig på. Tänkte pröva göra dem glutenfria, så får se hur det går!

1 kommentar:

Madde / Mamma och blivande fröken sa...

Va kul med one-piece, William fick en i julklapp. Köpte den via en butik som ligger utanför stan men dom har hemsida också. :D
Är jättefint på barn med one-piece men är fortfarande skeptisk när jag ser vuxna i det :-p. På stan alltså, hemma är ju en sak. :)