lördag 12 maj 2012

1-årskalas osv.

Hemma efter en tidig filmkväll. Brake såg vi och jag kan, konstigt nog, rekommendera den! Väldigt skum, skruvad film. Men jag gilla'ren.. underligt nog.

Tidigare idag var det 1-årskalas i Umeå. Trevligt att träffa tjejerna, och några fler.. Och massa gott fika! Hade ju inte väntat mig att kunna äta så mycket där. En kopp kaffe hade räckt gott. Men jodå, det fanns 2 sorters biskvier, nötpinnar, drömrulltårta och chokladbollar. Och sen glass istället för tårta. Och inte att glömma de fina små marängblommorna till glassen!
Jag var så mätt sen, så jag konstaterade att jag inte behöver lösa det där middags-dilemmat... (Dels: vad ska man äta?! Dels: hur ska man hinna äta och köra 1,5 mil på mindre än 30 min?!) Och rätt hade jag. Är fortfarande inte hungrig, så det får vara.

Nu funderar jag på att se klart Midnight in Paris.. kanske ta ett glas vin till det.. och bara njuta av ensamheten...

Inga kommentarer: