torsdag 24 maj 2012

Tenta-ångest?

Nää, inte alls... Knappt nåt... Igår kände jag bara för att kura ihop mig i en täckeborg. Sen var det jobb hela dagen. Så det plugg jag hann med igår var att "avtagga" en bok innan jobbet.
Idag då? Ja, jag ska jobba 11.15-13. Störd tid, jag vet, men jag vill jobba så mycket som bara möjligt nu när jag har min glapp-månad snart, utan csn alltså.

Just nu sitter jag mest bara och försöker vakna... Kaffe är min räddning! Ska gå och hämta morgonens tredje på en liten stund. Fick besök igår, lite sent och oväntat, men trevligt! Slutade ju dock med att jag ställde mig och spacklade i hallen först vid 1-tiden nån gång... Och sen fast i diskussioner... och ja. Sammantaget inte mycket sömn alltså.

Tänkte sova en stund på morgonen, efter T åkt. Men vad händer? Ja, ingen taxi... Ringer och ringer och ringer.... Till slut kom en bil 8:15 (skolan börjar 8:20, 15 km härifrån). Tydligen nåt fel i systemet i själva bilen som hon skulle ha åkt. Sen när jag väl lagt mig så ringer taxi-chefen upp... :P Men det var bra iaf, vart imponerad att det gick så fort. Och sen lyssnar han ju verkligen på kritiken och förklarar allt vad han kan. I måndags va bilen sen. Då var det för att den där ungen som är före i slingan inte behagade komma ut på åtminstone en kvart!!! Seriöst?! Hur fan är föräldrarna/föräldern funtade?! Barnets fel är det ju inte, utan föräldrarnas ansvar, då pojken kanske är runt 6 eller nåt sånt. Blir så förbannad! Vill de ge sin son en usel uppfostran, fine! Det är deras beslut, absolut! Men min dotter ska fan inte drabbas av det!
... Ja jag ska ligga på mer där, på både taxi och kommun, så det blir nån ändring...

1 kommentar:

Madde / Mamma och blivande fröken sa...

FY va trist att det där med taxin krånglat så mycket för er :(