söndag 17 februari 2008

Slut helg...

...vilket innebär mycket plugg. Men det tar jag imorgon. Har läst lite nu, dumt tycker jag att döpa inledning och förklaring till boken till "Kapitel 1". Nåja.
Sitter här och smaskar i mig doptårta nu :) Blev kvar efter dopet och A var så snäll och gav oss en hel tårta att ta hem. Gott var det! Eller ÄR, det är ju kvar 90% av den ännu. Men mot slutet av veckan kommer jag väl att rulla fram...

Helgen fick ett trevligt avslut iaf. Lämnade Tindragumman hos pappa, hem och fixa sig iordning innan T hämtade upp mig. Först till Coop att växla lite... 56st 10:or är ju lite pinsamt annars.. :P
Och så vart det middag på Viking, restaurangen då så klart. Lite underlig mat jag valde dock... Söndgsbuffé med fläskfilé, fisk och potatis. (Potatisen räknades fö som en 3:e varmrätt.. ehh?). Fläskfilén och såsen hade en mystisk smak av öl.. Jag gillar visst inte öl i köttform. Och över fisken låg ett täcke av makrillsås. Det var rätt gott faktiskt, men lite väl mkt. Lite mindre makrillsåssmak så hade det vart betydligt bättre.
Efterrätterna lockade inte T nå speciellt, så vi bestämde oss för efterrätt på Lilla Kina. Friterade bananer med glass. Det var gott!
Och när vi kollade menyn så ångrade jag att vi inte åt maten där med.. Eller, ja att jag inte övertalade honom rättare sagt. Fanns ju T-mat där också, utöver kinamaten som han knappt äter. Men men, tur det inte är så dyrt där iaf. Så dit kanske vi tom kan ta med ungen vår och äta nån gång. Hon vart ju lite sur över att vi skulle på restaurang, men inte hon. "Jag är hungrig ju, jag vill inte till morfar." Det hela vart dock mer uthärdligt när jag förklarade att hon skulle få mat hos honom.

Ja och så innan dess, är ju inte varje helg man går på dop heller. Var såklart trevligt det med :)
Tindra var lite blyg i början, men det släppte, som vanligt, rätt fort.
Mot slutet var det hon som pekade ut och öppnade paketen bäbisen fått :) Både jag och A fick hejda henne lite i all iver att öppna, så alla hann se presenterna. Massa söta kläder :) Sånna vill jag också ha, och ja först och främst en bäbis då..!
Haha, på tal om bäbissjuka... En kvinna där sa "Gå inte närmare, jag har hört att det smittar" Vad då undrade jag. "Ja, att man får en sån där" :P Och ja, det stämmer nog. Blir mer och mer sjuk varje gång jag ser en!

Inga kommentarer: