torsdag 21 februari 2008

Som man bäddar...

Oh, jag är såååå less! Pluggade hela dagen igår, och hela (så långt som gått av den) dagen idag. Och jag är less! Fan. Började med att skriva över alla mina anteckningar från litteraturen till datorn igår och upptäckte att jag inte ens läst en artikel! Hade läst 1/5 av den ungefär.. Så nu har jag en sisådär 100 sidor kvar. Visst, det är intressant, tack och lov, men ack så drygt ändå.
När allt det är klart återstår "bara" att läsa igenom allt igen, lära sig det och så kanske skriva frågor att svara på själv, som jag fick tips om. Tur jag har hela fredag och lördag på mig också och söndag kväll. Det lär behövas.
Riktigt tur också att jag har en så snäll mamma, som dessutom är specialpedagog, som hjälper mig att få in den biten. För där är det verkligen mycket att tänka på och mycket som man inte vet. Samt att det är ett väldigt diffust ämne, som inte går sätta några generella regler för.

Har fått lite uppfräschning i minnet iaf vad gäller utvecklingspsykologiska teorier. Specielt Freud och Vygotskij nämns rätt friskt i litteraturen. Mest i förbigående, men ändå. Jag kan nog lite iaf.

Inga kommentarer: