onsdag 11 mars 2009

21 elefanter

Tindra har just sjungit "21 elefanter balanserade på en liten, liten spindeltråd..." Gissa vem som är lite less? :P (Är bara glad att hon inte lyssnade på mitt "förslag" då jag förklarade att sången kan pågå i evigheter, tills det är flera hundra elefanter... )

Idag har vi bara vart lediga. Var på Knuten en sväng, men T var nog lite för blyg för det, eller så ville hon bara vara själv. Vi satt och lekte med minibilarna och garaget en stund, bara jag och hon, sen ville hon hem. Hon hade med sig några Barbies också som hon ville sitta där ifred med och leka. Så man kan ju fråga sig varför hon överhuvudtaget ville dit ;) Är inte så ofta vi kan gå dit nu längre heller, men nu var det väl lite väl många där. Ju mindre barn, desto socialare T. (Finns det förresten, socialare? :P Tror inte det. Men jag skriver som jag vill!)

Efter lunch försökte jag se en videoföreläsning om Familjerätt, som bara buggade ur. Gav upp det och satt med T och hennes bokreafynd -en "arbetsbok" för 4-6åringar, där man får lära sig bokstäver osv. Kul att se hur duktig hon är. Och vissa saker i boken var ju tydligt under hennes nivå, men då kan hon det ju :)

Sett satt/låg/stod vi i sängen och busade. Ungen har inte lite fantasi. Buset avslutades när hon funderade och tillslut sa.. "Vem ska vara väg?" Jaha, då ska alltså den andra vara en bil som ska köra på vägen... ehh... Nä, där går min gräns! Slänga omkull varann, det är dock helt okej ;)

Nu är det dags att börja med middagen. Sen ska jag visst jobba ändå. Några timmar bara.. När T ändå ska sova.

Inga kommentarer: