söndag 15 mars 2009

Helgen

Igår vart jag väckt 5:25 av tarmarna. Lika trevligt (eller ja, mest ont bara faktiskt) som det låter. Lyckades trots allt somna om några timmar. Sen blev det bara värre och värre i magen. Men eftersom jag visste att T verkligen längtat att fara till mormor var vi ju tvungen åka ändå. Det tar dock på en att köra bil när man egentligen bara vill ligga och vila, men det gick det också. En tupplur senare kändes allt mycket bättre. Så vad det var vet jag fortfarande inte riktigt. Men jag hoppas det håller sig borta.

Igår hände ju inte så mycket under dagen då jag mest bara sov eller vilade. (T var snabb upp på syrrans rum och började leka själv medan jag vilade på soffan och familjen i övrigt var borta.) Vaknade lagom till middagen, tacos! :) Sen blev det Singstar för alla tjejerna.. liite smått irriterande då man inte kan och inte heller hinner läsa texten :P Och småtjejerna fixar det ändå genom att aaaa:a och ooooo:a sig genom låtarna då de inte kan texten.

Sen såg vi såklart Melodifestivalen. "Så klart" -första gången jag sett det i år, men så inteesserad som T är hade det inte gått annat även om vi vart hemma. Och faktiskt var det ju en hel del bra låtar, några värdelösa... Vann rätt låt? Jag gillar den inte. Inte min stil och för enformig. Men hon var ju garanterat den bästa och mest skolade sångerskan där, lite imponerande sång ändå, även om låten inte var något att hurra för.

Inga kommentarer: