fredag 14 januari 2011

Godnatt

Nu är tentan avklarad. Eller skriven ska jag kanske säga, återstår ju att se om jag klarade. Den kändes lite för enkel. Allt bara flöt på direkt ur huvudet i stort sett. Var bara tvungen slå lite i böckerna för att hitta lagrum och rättsfall. Pratade dock med ett par klasskompisar, som även de tyckte det var enkla frågor, så det känns rätt bra ändå. Bara att hålla tummarna nu och hoppas på det bästa! Tentapoängen läggs ihop med poängen från PM:et och opponeringen med. Även de kändes som de gick bra. Men ska inte säga för mycket så jag får äta upp allt när jag åker på omtenta! :P

Fick en underlig frossa ikväll. Frös liksom inifrån och ut. Fullt påklädd. Prövade värma mig med te men det hjälpte föga. Sen la jag mig, lika påklädd under täcket och frös fortfarande lika mycket. Helt galet. Iaf så tänkte jag nu när jag skrivit tentan och så... Så tog jag sista vinglaset ur boxen jag hade hemma (sen länge, så det var även dags att tömma den innan den blev dålig). Slutade frysa! :P Ett par klunkar bara så frös jag inte mer :) Tur jag inte brukar frysa sådär!

Jobbar natt i helgen. Så imorgon är jag fri till 22 ungefär, då jag måste bege mig söderöver. Köra igen. Framtill dess ska jag försöka städa lite här hemma, under tentaplugg är det hemmet som får lida :P Sen ska jag även lämna igen alla kursböcker på bibblan här och låna några av dem till terminen som startar på måndag! Börja läsa lite imorgon och på söndag var tanken. Ser verkligen fram emot kursen, Straffrätt och processrätt :) Det enda negativa är väl som J sa, att man sympatiserar med offer och så.... Kan bli lite tungt på så vis.

Inga kommentarer: