måndag 10 januari 2011

Skolstart

Nu ska jag sätta igång med läsandet. Blev inte riktigt som planerat imorse. Jag och T hjälptes åt att skotta undan plogkanten i väntan på taxin. Vi hann färdigt gott och väl... Taxin kom inte förrän 8:10 (skolan börjar 8:20 och det tar en kvart att köra dit). Om det nu vore så väl när hon åker taxi... Nu var det 2 till barn som skulle hämtas upp efter henne och samtliga 3 skulle av före henne. Så det fick bli att jag skjutsade henne, annars hade hon blivit minst en halvtimme sen. Hon hatar att åka taxi, bl.a. just för att hon "alltid" (åtminstone hälften av gångerna) blir sen när hon åker taxi dit. Ska prata med chefen där, som inte verkar ringa upp, och då även lämna ett förslag så de slipper bli sena var och varannan dag!

Efter jag lämnat henne var det bara att åka direkt på möte som jag hade. Sen kaffe hos J :) Sen tyckte han att jag skulle åka och sola, så fick lite pengar till det, då min börs ekade :P Riktigt skönt! Och jag känner mig faktiskt piggare nu efter med :)

2 kommentarer:

Madde sa...

Va dåligt att dom gör så där :( . Trist för henne att känna att hon blir sen hela tiden,.

malle sa...

Verkligen! Ringde upp taxi igen nu, så ytterligare en har lagt in att chefen ska ringa upp mig.. får väl se hur det blir med det denna gång.. :P