fredag 7 januari 2011

Uppdatering

Nu är jag färdig för dagen. Suttit tills nu med böcker. 2,5 kvar... ,5:an ska bli klar imorgon.
Ska se klart sista minuterna på True Blood innan sängen.

Idag var det sent julfirande med min mormor och morfar. De var ju bortresta över jul, så de bjöd på middag idag, som mamma lagade :P Lax á la Vita hästen med vitvinssås och pressad potatis, sedan vit chokladmoussetårta till efterrätt. Galet gott! Fick med en bit efterrätt som jag åt ikväll med :)
Både jag och T var för övrigt så mätta sedan den lunchen att vi inte åt middag förrän efter 19.

Nu är hon äntligen frisk också. På nyårsafton (av alla dagar) fick hon ögoninflammation, så hon har vart trött och hängig ända sen dess. Trots allt fick hon, efter mycket tjat, lov att ställa sin väckare på 9 imorgon, så hon kan se Lasse-Maja. Fast egentligen hade hon inte tänkt det, hon hade bara fått dille på att ställa larmet på 9. Men när jag frågade om Lasse-Maja, så tyckte hon att det lät som en fin ursäkt att få vakna så tidigt. (Tidigt för henne nu när hon behöver få sova.) Men i helgen ska vi båda ha sovmorgon så länge vi orkar!

Imorgon är det kalas för hennes kompis M. Hoppas bara att hon är lite piggare imorgon. Smittsam är hon iaf inte, gav sista "dosen" salva ikväll också. Annars hade vi såklart inte åkt! Jag köpte present innan jobbet igår då jag hade massa tid över, sen fick T hjälpa till att slå in :) Blev även ännu en present till syrran som fyller på söndag och en till T med. Så har två klara här hemma till henne :) Vet bara inte vad mer jag kan tänkas köpa åt henne, hon fick ju som allt i julklapp :P

Inga kommentarer: