lördag 30 juli 2011

Hemma igen

Kom hem lite senare än tänkt igår afton. Semestern slutade inte så bra. Efter en timmes sömn i Hudiksvall så kunde jag inte sova mer pga magen. Sen blev det bara värre och värre, så vid 4-tiden på morgonen gav jag upp och väckte Tindra för att gå till akuten :S Var först orolig att inte hitta dit, att inte kunna köra bil pga smärtorna osv... Men sen kollade jag upp adressen till sjukhuset och såg att det var gott och väl inom gångavstånd! Visade sig senare att akuten dessutom bara var tvärs över gatan :P Jag och mitt dåliga lokalsinne hittade alltså utan problem. Dock hade läkaren där, liksom alla andra, svårt att hitta felet på mig. Fick en "coctail" som de kallade det, som inte hjälpte alls... Sen fick jag, efter att jag bett om det, ranitidin istället. Hjälpte litegrann, så vid 07:30 gick vi tillbaka till hotellet med hopp om att sova lite. Jovisst, en hel timme innan vi vaknade och inte kunde somna om pga värmen...
Åt iaf frukost i sista minuten, sen gick jag och la mig några timmar igen, medan T såg på tv. Sen packade vi ihop och fortsatte hem.

Var dock bara hem och hoppade in i duschen snabbt båda två, för att sen bege oss mot farmorn (Tindras). Hon fyllde 50 igår, så jag och T var in på Panduro sista dagen i Gbg och plockade ihop lite presenter, eller snarare T som gjorde det. Som valde det hon trodde farmor skulle gilla :) Och det gjorde hon också, så det vart bra :) Iaf så bjöds vi på grillat och potatis med god sallad till. Och sen även tårta, fast den avstod jag, liksom kaffet pga magen. Sen åkte jag hem och T fick stanna kvar en stund själv. Jag var helt slut efter natten och all körning, så orkade inte annat än fara hem.

1 kommentar:

Madde / Mamma och blivande fröken sa...

Fy få det där med magen lät inte kul :(