fredag 15 juli 2011

Min dag

Vi har mest bara vart hemma jag och lillgumman. Lunch blev det inget av, vi åt sen frukost (utöver den som jag åt på sängen), sen var inte T hungrig vid lunch utan tyckte vi kunde fika isället. Så "lunchen" bestod av bullar, maränger och tårta :) Sen blev det som sagt pizza till middag för min del, T valde hamburgare istället och fick en rejäl portion pommes till den. Då hon tyckte att de smakade lite så fick hon lite popcornkrydda på ;)

Efter middagen satte vi igång Mary Poppins och åt chips och myste i soffan. Så mysigt att jag somnade flera gånger :P Och klockan var bara drygt 19! Jag var inte särskilt imponerad av filmen, minns det som att cd-sagan var bättre. Och så störde det mig något att de ändrat texten i varenda sång! Var ju samma innebörd, men andra ord, antar att det kanske skulle passa munrörelserna bättre? Eller så hade de gjort en helt ny översättning för filmen. Men T gillade den iaf och det är ju huvudsaken :)

Imorgon tror jag att jag ska övertala T att se Grown Ups. Hon klagade att hon bara fick en film då jag fick flera :P Men den är ju lite av en familjefilm och tror den kan vara rolig för barn även om de inte förstår vad som sägs. Sen får jag väl läsa åt henne kanske.

Vart ju mest firad igår, men fick en del sång idag ändå. Först T som gjorde en kortversion av "Jag må du leva" då hon halverade verserna och la ihop dem :) Sen ringde min kära syster och sjöng en ännu kortare variant :P Och ytterligare lite senare ringde mamma och två yngsta systrarna och sjöng med. Fin familj man har :)
(Bara pappa som inte sjöng, men väl ett grattis iaf)

Inga kommentarer: