onsdag 13 juli 2011

Torka

Har inte orkat blogga av diverse anledningar. Eller bara inte haft tid helt enkelt. Idag har jag knappt varit hemma något. Städade lite, sen mötte jag S uppe på Solbacken. Hittade ett par billiga bluray-filmer på OnOff. Kunde inte låta bli :P Ändå vart jag gode irriterad över att presentkortet jag har där inte går använda mer. Tur dock att det bara är 100:- kvar iaf och inte 700:- som det var från början! Det hade vart aningen mer surt. Men tycker ändå det skötts lite dåligt. Man konkar inte från en dag till nästa. Personalen sa sig inte ha fått veta något tidigare heller, skulle jag vara jävligt förbannad alltså. Som tjejen i kassan svarade på frågan hon fick om de hade öppet imorgon: "Ja, det hoppas jag.". Att inte veta ens från en dag till nästa om man har ett jobb att gå till.

Vi (jag och S) var iaf senare under eftermiddagen ut till Boviken igen. Jag kände bara på vattnet vid deras stuga innan jag konstaterade att det var för kallt för att bada där! Vred åt redan runt fötterna, då kan det bara bli värre. Så vi tog bilen ut till stranden istället och där var det varmt minsann! Helt otroligt vilken skillnad det kan vara.. Och stranden ligger dessutom längre utåt havet, medan stugan är lite längre in i viken. Men det blåste utåt så.. Tydligen spelar vinden stor roll. Vi gick iaf ut en bra bit och sedan simmade vi över till ön. Något vi båda var mycket stolta över. Visst, vi behövde bara simma omkring 5 meter, fast vi simmade nog längre innan vi märkte det. Men ändå kul att simma över vattnet till en ö ju! :)
Efter det vart jag bjuden på middag nere i stugan innan det var dags att bege sig hemåt. Måste ju få mig upp imorgon med. Hög tid för säng nu alltså!



Inga kommentarer: