fredag 30 mars 2012

Vårdcentralen

Igår va vi ju in en sväng med Tindra. Men sen ringde en läkare upp och tyckte vi skulle boka läkartid med. Hade tur och fick tid redan idag :) De hade bara akuttider, så klart, men hon fick visst ta en ändå. Och jag menar, när det gäller barn är det väl alltid lite "mer akut" iaf? :)

Åh, jag blir så irriterad! Det finns många anledningar till att man kanske inte borde ha barn. En anser jag är att man inte kan passa tider och visa respekt för dessa, samt respekt för andra som blir drabbade (inkl. ens eget barn). Taxin var sen idag igen. Strax innan 8 var den här. "Ja, jag stod och väntade.." började chauffören, men han behövde inte säga vilken gata, för det var ju alldeles uppenbart! Det är samma idioter som sist. Jag förstår chaufförerna, klart de väntar när de inte vet om barnet kommer eller inte! Det är ju framförallt barn som drabbas av föräldrarnas fel. Jag har iaf ringt taxi-chefen, igen... Och han skulle, precis som förra gången, ta det med skolkontoret nu direkt.

Vi skulle egentligen till mamma direkt T slutar skolan idag. Men nu blir det då att hämta henne och åka på VC en vända först. Hoppas vi slipper vänta som igår. Då vart T bortglömd, så dryga timmen efter avtalade tiden fick vi komma in :S Ska packa in i bilen före så det bara är att dra iväg sen. Alla utom yngsta systern ska sen iväg till Sundsvall i afton, så vi ska va barnvakt i helgen, tillsammans med lillasyster A som kommer hem sent ikväll med sambon :)
Hon fyllde förresten år för snart en vecka sen, så igår va jag på shopping spree :) Ja, jag kom inte lottlös hem heller då Body Shop hade 25% på allt... Det tillsammans med klubberbjudande gav närmare halva priset på handcrème :) Hoppas nu den är så bra som jag fått höra!

Inga kommentarer: