torsdag 6 december 2007

Helt slut..

Nu är jag färdig, mest med mig själv, inte lika mycket med stäningen. Inte alls med städningen, bara diskat. Och gjort fudge! Två sorter tom. Yummie! En med ljus och en med mörk block. Var snabbast och enklast att göra. Resten får nog bli när Alice kommit.
I helgen måste jag röja vardagsrummet. Pappa ringde och ville komma med vitrinskåpet. Både snyggare och mer personligt värde än den stora kluns jag har nu. Frågan är bara vart jag ska ha allt. Skulle ha haft en matchande bokhylla eller byrå att ha där. Eller möjligtvis en rymligare tv-bänk.

Imorgon är det klassfest, ska bli skoj... vad annars? :) Jobbar också, så det blir att ta en ekonomisk rast med dusch där, så det går fort att ta sig vidare!
På tal om jobbet har jag julhandlat lite dit idag. Elljusstakar, skumtomtar och läckra tomteluvor som blinkar! Lite varma men wtf, det får man ta.

Har även inhandlat ett nytt lucialinne, storlek en bra bit för stort för Tindra, så det ska fållas imorgon hade jag tänkt. Stort med mening alltså, onödigt att köpa en i varje storlek då den bara används en gång varje år. Och en julklapp till Sofie har jag minsann fått tummen ur röven och köpt. Och nej jag säger fortfarande inte vad det är, knäppskalle! :) Du får allt sjå dig till jul, som alla andra snälla barn... och sen fortsätta sjå dig till nyårs eller så :D Fattas bara den andra delen av den perfekta julklappen nu. Kanske på lördag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ang. din kommentar. Jag lärde känna Kalle när jag var 14, idag är jag 23. Vi blev tillsammans när jag var 17. Mina sociala problem började runt 18 år. Innan var jag social, men det var ändå lättare då, när man var yngre, då var det bara skolan & sen fest, typ. Det är väl svårt att förstå om man inte känner så här, det är inget som går att diskutera bort från ens personlighet.