måndag 10 december 2007

"Kill me now, please..."

Tindra kom till mig med en amputerad docka, båda armar och ben lösa. Gick inte laga heller, så hon slängde den själv i en skräppåse :P Hur hon lyckats få lös alla delar vet jag inte!

Efter lunchen ska vi till Öppna förskolan är det tänkt. Är visst julpyssel där, så det blir nog kul för henne. Och skönt för mamman, slippa vara hemma med allt tjafs. För sånt är det gott om här idag.
Började imorse med att hon bad mig klippa ut en rund ring, jag sa till henne att göra det själv, varpå hon börjar skrika och gnälla att hon inte kan. Hon tjöt säkert i 5 min om det innan hon försökte, och nog kunde hon! Och nu senast fick hon för sig att flytta nattduksbordet igen, så grejer rasade.. igen...
Bara en halvtimme till nu, sen kan hon få lunch, gå ut med hunden, och så ta bilen de 150 metrarna till Öppna.. :P Inte av lathet, men effektivitet. Dagis och jobb sen, med en sväng på universitetsbibblan och stan innan jobbet. Då behöver man bil.

Okej, så hemskt är det faktiskt inte. Rubriken överdriver, men den passade så bra ändå.

Julbord imorgon! Jobbet bjuder till Arctic Gourmet. Aldrig vart där förr, rätt nytt ställe, men det lät minst sagt intressant. Och julbord är väl alltid gott? :)
Faderskapet mitt ska vara med Tindra. Börjar bli lite mer där nu. Han ska ju eventuellt ha henne på nyårs också. Inte för att jag har något inplanerat, annat än att jag tänkt bjuda in mig på nån fest med Maria men... Finns säkert nåt att göra ändå alltid. Och igår var han här på middag: ris med curryräkor... mumsigt värre!

Inga kommentarer: